Tuesday, March 15, 2011

Doakan Aku Ye Kawan-Kawan ..

Dimulakan dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim...


Assalamualaikum...

Hi kawan-kawan...hari ni merupakan kali ke-2 aku memohon Kewarganegaraan Malaysia..
Permohonan pertama gagal..(betul2 nak jadi Malaysia)..sungguh2 taw..
So aku amat berharap kali ni aku akan berjaya n Lulus menjadi sebahagian
daripada rakyat Malaysia..Doa2kan aku ye kawan2..

Bukan aku xsyg negara asal (Indonesia)..tapi..aku membesar di Bumi Malaysia...
Aku amat selesa dan mempunyai ramai kawan2 yang sayangkan aku di sini..
mana tidak..sedari umur 4 tahun aku menetap di sini..
Bumi Malaysia banyak Berbakti kepadaku..banyak jasanya kepadaku...

Tapi..Indonesia tetap di hatiku..di mana darah tumpah di situ juga dikenang...
kedua2nya aku sayang..lagipun Kedua2 negara ni sudah seperti adik-beradik..
dan aku pun tahu ramai orang Malaysia yang berketurunan Indonesia..
Begitu juga Sebaliknya...tapi..aku harus memilih..
dan pilihan aku adalah "Malaysia"..Tetapi "Kerinci" tetap tidak kulupa.."

Di kesempatan ini juga..ingin mengucapkan Terima Kasih Banyak2 kepada
 rakyat Malaysia yang sorang ni sebab sudi menemani aku..


Nanti ujian bahasa kena pakai baju kurung..>>tak maw dah mcm ni ok..?xsesuai...
 Ok..Sekian..!!!


Sila Klik Sekali..!!!

9 comments:

kaizen said...

bonne chance..

indon ke msia ke..kita tetap bangsa yg asal dr rumpun yg sama....

Afrida Abdullah said...

Betul 2..Dua2 saya sayang..

Anonymous said...

good2...terbaik.

am-rie said...

semoga segalanya berjalan dengan lancar...insyaallah..

Afrida Abdullah said...

Amin..TErima Kasih Semua...:)

Anonymous said...

gud luck dear!

Afrida Abdullah said...

Thank u..mcm kenal jer..ehem2...

ShidaHaron said...

gud luck fren!
wat betul betul! hehe =D

Afrida Abdullah said...

Thanks Cda....Inyallah..;)