Thursday, December 30, 2010

Garuda kena Baham Dengan Harimau

Asskum...hi entry kali ini aku nak berkongsi cerita pasal piala suzuki...

nak ikutkan aku ni xdela fanatik sgt tgk malaysia perform...lainla kalau fifa ke..
mmg xmiss nk tgk...selama ni aku mmg pdg rndah kt team malaysia.(sorry ye..hehe)

mmg jujur aku ckp aku bkn kenal sgt player malaysia..(kecuali si kembar 2..aku knal,,hehe)
tetapi bkn aku xtaw langsung or xmik kesah ttg piala suzuki..(itupun tiap2 news si daus 2 yg informkn)

aku terdetik nk tgk time perlawanan akhir kt malaysia..2pun nk tnjuk baikla kt my nephew (daus..)
beriya2 suh aku tgk..k fine..tgk jela ida...

aku xde mn2 favorite team (xkesah malay or indon)..yela family aku dh bcampur..so mn2 yg menang aku sokong..(ceh xleh bla la ko ni..)

tiap2 name pemain si daus la yg tlg beritahu..(pndai budak ni..hafal sume nama2 player..)..
cita2 die dh  besar nk jdi football player.(ceh berangan tol dak ni..)..

pada separuh masa pertama...aku tgk kedua2 pasukan same hebat..(wlupun indonesia nmpak lbih agresif)..
team malaysia mula naik taring pada separuh masa yg t'akhir..pergghh...mmg hebatla la..(mcm tgk fifa la)..
 aku nmpak malaysia dh mula menunjukkan prestasi yg baik dlm arena bola sepak..dh mula bangkit..
(harap2 tercapaila sasaran utk ke fifa 2022)...

malaysia menang 3-0..walaupun kalah 2-1 di indonesia...malaysia tetap dapat menjulang piala suzuki dgn mata 4-2..cayalah malaysia..(buat team indonesia..cuba lagi next game..>>tahniah nasuha atas 1 goal)

sejak itu, aku mula jatuh cinta dgn team malaysia..xsbr nk tgk next perlawanan..
aku dh mula support malaysia..harap2 player kekalkn prestasi yg cemerrlang 2..
tahniah fahmi, shahrul, safee, asahari n sume player..xlupe jgak jurulatih rajagopal..

yess...kami juara..Malaysia Boleh...!!!!!!!!!

Betapa cekapnyer fahmi ni..muka pn ala2 korean gituw...:)p

***hehe..dh mula jatuh cintan sama safee( ala dh kawin ke..huu) >> xpe shahrul (pun dh kawin..hukhuk..)
     >> fahmi (ceh dh de gf..huhu)..:(  / refer >> http://jejariruncing.blogspot.com/

cehh sume dh bpunye..hehe xpe aku ttp sokong dorg...

p/s : kpd korg sume xusah dok berangan ye..hehee

No comments: